3. A rendszeres táplálkozás. (Felejtsd el a diétákat)

Táplálkozás 0 Comments

Ez egy rövid, tömör kis rész, viszont annál fontosabb!
A különböző diéták általában mind-mind úgynevezett yo-yo-diéták, mivel csak egy bizonyos ideig tartanak, és nem sokkal a befejezésük után vissza is térünk a diéta előtti állapotba, általában ami lement, az vissza is jön. Azért nem hatékonyak ezek az önsanyargató módszerek, mert minden egyes alkalommal, amikor újra elkezded őket, a szervezeted már emlékszik erre, számít rá, hogy mi lesz a következő lépésed, ezért egyre kevésbé hatékonyak, egyre kisebb lesz az eredményük, így még jobban elmegy a kedvünk az egész “egészséges életmódtól”, habár ennek az egésznek egészséges életmódhoz nem is volt túl sok köze.
A leghatékonyabb módszer az, ha kiszámoltatjuk magunknak a saját, személyre szabott napi energiaszükségletünket, és ezt tartjuk egy életen keresztül. Ezt persze változtatva az idők során, alkalmazkodva a testösszetétel változásaihoz. Ha például a fogyás a célunk, és sikeresen haladunk a testzsír csökkentésének útján, akkor nyilván a kisebb testsúllyal a továbbiakban már nem lesz szükségünk olyan mennyiségű tápanyagra, mint korábban, viszont ha már többet tudunk egy-egy edzés alatt futni, és már nem csak a fogyás a cél, akkor, lehet, hogy éppen növelni kell a bevitt táplálék mennyiségét. Nem könnyű követni ezeket a változásokat, ezért kezdetben mindenképpen javasolt szakértő edzővel, vagy dietetikussal konzultálni a témával kapcsolatban. Ha érdekel, hogy milyen étrendre lenne szükséged, akkor ne habozz felvenni velem a kapcsolatot, és ne hagyd ki a következő hétfőn a cikk 4. részét sem, ahol a napi étkezéseid beidőzítéséről lesz szó.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.